Od dawna wyczekiwane Nowe Porsche 911 Turbo i 911 Turbo S.
Już na poaczątku 2016 roku, na targach motoryzacyjnych w Detroit zostanie zaprezentowany nowy Porsche i to te znane modelei 911 Turbo oraz 911 Turbo S. Samochody dysponują teraz o 20 KM! mocniejszym silnikiem, mają bardziej wyrazisty design oraz rozbudowane wyposażenie. Od chwili premiery oba będą dostępne w wersjach coupe i kabriolet. Jest to gratka dla każdego fana Porsche.
Silnik
Podwójnie turbodoładowana, 6-cylindrowa jednostka o pojemności 3,8 litra w modelu 911 Turbo osiąga teraz moc 540 KM. Przyrost jest tu efektem modyfikacji kanałów dolotowych głowicy, nowych dysz wtryskiwaczy i wyższego ciśnienia paliwa. Nowy model 911 Turbo S generuje z kolei 580 KM - to rezultat wprowadzenia turbosprężarek z większymi kompresorami.
Doładowanie
Obie jednostki mają teraz tzw. funkcję dynamicznego doładowania (boost), która polepsza reakcje silnika podczas agresywnej jazdy. Utrzymuje ona ciśnienie doładowania podczas zmian obciążenia, np. gdy kierowca zwolni na krótko pedał gazu. Dochodzi wtedy jedynie do przerwania wtrysku paliwa, podczas gdy przepustnica nadal pozostaje otwarta. W rezultacie na kolejne wciśnięcie pedału gazu silnik reaguje niemal bez zwłoki. W trybach Sport i Sport Plus działanie tej funkcji jest bardziej odczuwalne niż w trybie Normal.
Osiągi i paliwo
Oba topowe modele z serii 911 zapewniają imponujące osiągi przy zmniejszonym zapotrzebowaniu na paliwo. W przypadku 911 Turbo S Coupé sprint do „setki” zajmuje 2,9 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 330 km/h - o 12 km/h więcej niż dotychczas. 911 Turbo rozpędza się od 0 do 100 km/h w 3,0 s i osiąga prędkość maksymalną 320 km/h o - 5 km/h wyższą od poprzednika. Równocześnie zużycie paliwa wszystkich wersji obniżono średnio o 0,6/100 km.
Porsche Stability Management
Układ Porsche Stability Management (PSM) w modelach 911 Turbo ma teraz nowy, sportowy program PSM Sport, który znacznie zmniejsza zakres ingerencji układu PSM w porównaniu z trybem Sport Plus znanym z poprzednika i pozwala jeszcze bardziej zbliżyć się do granic dynamiki jazdy.
Przy okazji zmian generacyjnych w kokpicie 911 Turbo debiutuje należący do wyposażenia seryjnego, nowo opracowany system multimedialny PCM z nawigacją internetową, która korzysta z najświeższych informacji o ruchu drogowym, a skrzyżowania i miejsca mogą być wyświetlane w postaci wizualizacji 360 st. oraz obrazów satelitarnych. Co więcej, system reaguje teraz na komendy wpisywane odręcznie. Tak jak w poprzedniku, standardowa specyfikacja obejmuje nagłośnienie Bose, a na życzenie dostępny jest system audio firmy Burmester.
Na rynku Porsche 911 Turbo zadebiutuje pod koniec stycznia 2016 roku.
Dane techniczne Nowe Porsche 911 Turbo
911 Turbo
Silnik
|
PDK |
Liczba cylindrów |
6 |
Pojemność |
3,800 cm³ |
Położenie silnika |
Z tyłu |
Maksymalna moc |
397 kW (540 KM) |
Maks. moment obrotowy (przy liczbie obrotów) |
660 obr./min (1,950 - 5,000 Nm) |
Maks. moment obrotowy (przy liczbie obrotów) z Overboost |
710 obr./min (2,250 - 4,000 Nm) |
Stopień sprężania |
9.8 : 1 |
Zużycie paliwa
|
PDK |
Cykl miejski w l/100 km |
11.8 |
Cykl pozamiejski w l/100 km |
7.5 |
Cykl mieszany w l/100 km |
9.1 |
Emisja CO2 w g/km |
212 |
Osiągi
|
PDK |
Prędkość maksymalna |
320 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h |
3,0 s (Sport Chrono) |
Przyspieszenie 0-160 km/h |
6,8 s (Sport Chrono) |
Przyspieszenie 0-200 km/h |
10,4 s (Sport Chrono) |
Elastyczność (80-120 km/h), 5 bieg |
- |
Elastyczność 80-120 km/h, Sport Plus |
1,9 s |
Wymiary
|
PDK |
Długość |
4,507 mm |
Szerokość |
1,880 mm |
Wysokość |
1,297 mm |
Rozstaw osi |
2,450 mm |
Współczynnik Cd |
0.31 |
Masa własna (DIN) |
1 595 kg |
Masa (w/g dyrektywy EC) |
1 670 kg |
Dopuszczalna masa całkowita |
2 010 kg |
|
|
Pojemność bagażnika |
115 l |
Zbiornik paliwa |
68 l |
Dane techniczne Nowe Porsche 911 Turbo S
Silnik
|
PDK |
Liczba cylindrów |
6 |
Pojemność |
3,800 cm³ |
Położenie silnika |
Z tyłu |
Maksymalna moc |
397 kW (580 KM) |
Maks. moment obrotowy (przy liczbie obrotów) |
700 obr./min (2,100 - 4,250 Nm) |
Maks. moment obrotowy (przy liczbie obrotów) z Overboost |
750 obr./min (2,250 - 4,000 Nm) |
Stopień sprężania |
9.8 : 1 |
Zużycie paliwa
|
PDK |
Cykl miejski w l/100 km |
11.8 |
Cykl pozamiejski w l/100 km |
7.5 |
Cykl mieszany w l/100 km |
9.1 |
Emisja CO2 w g/km |
212 |
Osiągi
|
PDK |
Prędkość maksymalna |
330 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h |
2,9 s (Sport Chrono) |
Przyspieszenie 0-160 km/h |
6,5 s (Sport Chrono) |
Przyspieszenie 0-200 km/h |
9,9 s (Sport Chrono) |
Elastyczność (80-120 km/h), 5 bieg |
- |
Elastyczność 80-120 km/h, Sport Plus |
1.8 secs |
Wymiary
|
PDK |
Długość |
4,507 mm |
Szerokość |
1,880 mm |
Wysokość |
1,297 mm |
Rozstaw osi |
2,450 mm |
Współczynnik Cd |
0.31 |
Masa własna (DIN) |
1 600 kg |
Masa (w/g dyrektywy EC) |
1 675 kg |
Dopuszczalna masa całkowita |
1 990 kg |
|
|
Pojemność bagażnika |
115 l |
Zbiornik paliwa |
68 l |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Skomentuj