wtorek, 1 grudnia 2015

Nowe Porsche 911 911S - modele i opisy

Od dawna wyczekiwane Nowe Porsche 911 Turbo i 911 Turbo S.
Już na poaczątku 2016 roku, na targach motoryzacyjnych w Detroit zostanie zaprezentowany nowy Porsche i to te znane modelei 911 Turbo oraz 911 Turbo S. Samochody dysponują teraz o 20 KM! mocniejszym silnikiem, mają bardziej wyrazisty design oraz rozbudowane wyposażenie. Od chwili premiery oba będą dostępne w wersjach coupe i kabriolet. Jest to gratka dla każdego fana Porsche.





Silnik

Podwójnie turbodoładowana, 6-cylindrowa jednostka o pojemności 3,8 litra w modelu 911 Turbo osiąga teraz moc 540 KM. Przyrost jest tu efektem modyfikacji kanałów dolotowych głowicy, nowych dysz wtryskiwaczy i wyższego ciśnienia paliwa. Nowy model 911 Turbo S generuje z kolei 580 KM - to rezultat wprowadzenia turbosprężarek z większymi kompresorami.

Doładowanie

Obie jednostki mają teraz tzw. funkcję dynamicznego doładowania (boost), która polepsza reakcje silnika podczas agresywnej jazdy. Utrzymuje ona ciśnienie doładowania podczas zmian obciążenia, np. gdy kierowca zwolni na krótko pedał gazu. Dochodzi wtedy jedynie do przerwania wtrysku paliwa, podczas gdy przepustnica nadal pozostaje otwarta. W rezultacie na kolejne wciśnięcie pedału gazu silnik reaguje niemal bez zwłoki. W trybach Sport i Sport Plus działanie tej funkcji jest bardziej odczuwalne niż w trybie Normal.

Osiągi i paliwo

Oba topowe modele z serii 911 zapewniają imponujące osiągi przy zmniejszonym zapotrzebowaniu na paliwo. W przypadku 911 Turbo S Coupé sprint do „setki” zajmuje 2,9 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 330 km/h - o 12 km/h więcej niż dotychczas. 911 Turbo rozpędza się od 0 do 100 km/h w 3,0 s i osiąga prędkość maksymalną 320 km/h o - 5 km/h wyższą od poprzednika. Równocześnie zużycie paliwa wszystkich wersji obniżono średnio o 0,6/100 km.

Porsche Stability Management

Układ Porsche Stability Management (PSM) w modelach 911 Turbo ma teraz nowy, sportowy program PSM Sport, który znacznie zmniejsza zakres ingerencji układu PSM w porównaniu z trybem Sport Plus znanym z poprzednika i pozwala jeszcze bardziej zbliżyć się do granic dynamiki jazdy.

Przy okazji zmian generacyjnych w kokpicie 911 Turbo debiutuje należący do wyposażenia seryjnego, nowo opracowany system multimedialny PCM z nawigacją internetową, która korzysta z najświeższych informacji o ruchu drogowym, a skrzyżowania i miejsca mogą być wyświetlane w postaci wizualizacji 360 st. oraz obrazów satelitarnych. Co więcej, system reaguje teraz na komendy wpisywane odręcznie. Tak jak w poprzedniku, standardowa specyfikacja obejmuje nagłośnienie Bose, a na życzenie dostępny jest system audio firmy Burmester.

Na rynku Porsche 911 Turbo zadebiutuje pod koniec stycznia 2016 roku.


Dane techniczne Nowe Porsche 911 Turbo

911 Turbo

Silnik

PDK
Liczba cylindrów 6
Pojemność 3,800 cm³
Położenie silnika Z tyłu
Maksymalna moc 397 kW (540 KM)
Maks. moment obrotowy (przy liczbie obrotów) 660 obr./min (1,950 - 5,000 Nm)
Maks. moment obrotowy (przy liczbie obrotów) z Overboost 710 obr./min (2,250 - 4,000 Nm)
Stopień sprężania 9.8 : 1

Zużycie paliwa

PDK
Cykl miejski w l/100 km 11.8
Cykl pozamiejski w l/100 km 7.5
Cykl mieszany w l/100 km 9.1
Emisja CO2 w g/km 212

Osiągi

PDK
Prędkość maksymalna 320 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 3,0 s (Sport Chrono)
Przyspieszenie 0-160 km/h 6,8 s (Sport Chrono)
Przyspieszenie 0-200 km/h 10,4 s (Sport Chrono)
Elastyczność (80-120 km/h), 5 bieg -
Elastyczność 80-120 km/h, Sport Plus 1,9 s

Skrzynia biegów

PDK

Wymiary

PDK
Długość 4,507 mm
Szerokość 1,880 mm
Wysokość 1,297 mm
Rozstaw osi 2,450 mm
Współczynnik Cd 0.31
Masa własna (DIN) 1 595 kg
Masa (w/g dyrektywy EC) 1 670 kg
Dopuszczalna masa całkowita 2 010 kg
Pojemność bagażnika 115 l
Zbiornik paliwa 68 l

Dane techniczne Nowe Porsche 911 Turbo S


Silnik

PDK
Liczba cylindrów 6
Pojemność 3,800 cm³
Położenie silnika Z tyłu
Maksymalna moc 397 kW (580 KM)
Maks. moment obrotowy (przy liczbie obrotów) 700 obr./min (2,100 - 4,250 Nm)
Maks. moment obrotowy (przy liczbie obrotów) z Overboost 750 obr./min (2,250 - 4,000 Nm)
Stopień sprężania 9.8 : 1

Zużycie paliwa

PDK
Cykl miejski w l/100 km 11.8
Cykl pozamiejski w l/100 km 7.5
Cykl mieszany w l/100 km 9.1
Emisja CO2 w g/km 212

Osiągi

PDK
Prędkość maksymalna 330 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 2,9 s (Sport Chrono)
Przyspieszenie 0-160 km/h 6,5 s (Sport Chrono)
Przyspieszenie 0-200 km/h 9,9 s (Sport Chrono)
Elastyczność (80-120 km/h), 5 bieg -
Elastyczność 80-120 km/h, Sport Plus 1.8 secs

Skrzynia biegów

PDK

Wymiary

PDK
Długość 4,507 mm
Szerokość 1,880 mm
Wysokość 1,297 mm
Rozstaw osi 2,450 mm
Współczynnik Cd 0.31
Masa własna (DIN) 1 600 kg
Masa (w/g dyrektywy EC) 1 675 kg
Dopuszczalna masa całkowita 1 990 kg
Pojemność bagażnika 115 l
Zbiornik paliwa 68 l





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Skomentuj